Ahmet'in Bayramı

Yatağında yavaşça doğruldu, uykusu kaçmıştı Ahmet' in. Bir süredir böyle aniden ve huzursuz uyanıyordu çok da derin olmayan uykusundan. Yataktan hemen kalkmak istemedi. Bir süre yanında yatan o çok sevdiği eşi Gül'ün uyumasını seyretti. Büyük bir sevdayla evlenmişlerdi. O zamanlar gençlik de var başta, kızı vermemişlerdi. Ahmet çalışkandı, ancak gençliğinin ilk yıllarındaydı. Kızın ailesi çok da ikna olmamıştı Ahmet' in ev bakabileceğine. Köylük yer, başlık parası desen Ahmet' de ne gezer. Bu adet eski, geçerliliğini kaybetmiş olsa da biraz parası olsa kızın ailesini ikna edebilirdi. Son çare kaçarak evlenmişlerdi. Çocuk büyüyünce öpmüştü dedesinin elini de barışmışlardı.

Bir süre daha kaldı yatakta boş gözlerle tavana bakarak. Biraz sıkıntılıydı bu aralar, ay sonu zor geliyordu. Mesailer ile idare ediyordu, ancak bu da onu çok yoruyordu. Bu aralar biraz göğsü sıkışıyordu ama korkutmak istemezdi canından çok sevdiği yarini. Hiç bahsetmemişti ona, bazen uykudan uyandırıyordu bu ani gelen ağrılar. Çok genç de sayılmazdı artık, eve gelince uyuyakalıyordu televizyonun karşısında daha dizinin başında.

Bugün diğer tatil sabahlarından farklıydı, bugün bayramdı. Emeğini kutlayacağı gündü, kalktı bayram sabahı traşını oldu sessizce, uyandırmak istemiyordu sevdiceğini. En temiz kıyafetlerini ütülemişti eşi akşamdan, arkadaşlarıyla buluşacaktı meydanda. Bugün sesini duyuracaktı, özgürce bağıracaktı. Yılın bütün günlerinde sessiz olan oydu, bugün avazı çıktığı kadar bağıracaktı. Hazırlanıp çıktı evden.





Arkadaşlarıyla buluşmasına çok vardı, Zafer abinin kahvesine uğradı. Zafer abiye tatil yoktu, oysa onun da bayramıydı. Zafer abi farkında bile değildi bugünün bayramı olduğunu. Emek bayramı esnaf için hiç bayram olamamıştı zaten. Çayı verip oturdu yanına Ahmet'in. Belli ki dertli olduğunu anlamıştı emekçinin. Çayını içerden yüzündeki kederden anlattığı ne çok kelime vardı da, sustu Ahmet. Bir müddet masa üzerindeki spor haberlerine baktı. Politika ilgisini çekmemişti hiç bir zaman. Maçına hiç gidemese de tuttuğu bir takım vardı, pek fanatik de sayılmazdı.

Ahmet meydana geldiğinde arkadaşlarını gördü. Eline bayrak, başına şapka verdiler. O anda sahip olduğu şapka ve bayrak onun için çok değerliydi. Yıllardır verdiği emeğin bir sonucuydu bu değer. Ahmet bağırdı, slogan attı bugün. Biliyordu ki yarın susacaktı yine. Yine zor gelecekti ay sonu. Olsun bugün bayramdı, onun bayramıydı ve değerliydi.


Alanın çevresinde kahve içenler vardı, Ahmet hiç oturup kahve içmemişti o mekanlarda. Kahve içenler Ahmet'i izliyor ve destek oluyorlardı onun sloganlarına. Aynı kahve tadını hissetmeyenler aynı bayramı kutluyorlardı bu sabah.


Fotoğraf Google görsellerden alınmıştır


Yorumlar

  1. isci ve emekci bayraminiz kutlu olsun. Birgun herkesin ayni kahve tadini ayni ortamlarda ortakca alabilmeleri dilegiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emek bayramı kutlu olsun tüm emekçilerin, inşallah bir gün birliktelikler üzerine bir dünya kurulabilir.

      Sil
  2. Harika bir yazıydı tüm emekci kardeslerinizin bayramini kutluyorum. Inaniyorum ki bir gün hepimiz insan olacagiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, sizinle aynı hisleri paylaşıyorum. İnşallah bir gün...

      Sil
  3. Müzik eşliğinde ağlayarak okudum yazınızı. Bir gün tüm işçilerin haklarının verileceği umuduyla :(
    Çok teşekkür ederiz paylaşım için. Saygılar emeğinize ve size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuz beni hüzünlü bir mutluluğa sevketti. Yazımı beğenmenize çok sevindim, ancak içinde bulunulan şartlar ve gidilecek çok yol olması beni üzüyor. Umarım emeğin gözyaşlarını dökebiliriz.

      Sil
  4. 1 Mayıs tüm emekçilerimize kutlu olsun. Ama ben bugünün tamamen göstermelik olduğunu düşünenlerdenim. Sadece ülkemiz için değil tüm dünya için. Bu dünyada işçilerin emeklerini sömüren patronlar, akla hayale sığmayan paralara sahip olup, akıl almaz harcamalar yaparken, işçiler açlık sınırının çok altında olan maaşlarla ev geçindirip çocuk okutmak zorunda ise, bugünün hiçbir anlamı yok demektir...Daha adil daha insani koşullarda yaşamak dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinle aynı fikirde olmamayı tüm kalbimle isterdim, maalesef haklısınız. Ne olursa olsun sadece tek bir gün göstemerlik de olsa farkındalığı artırmak ve geleceğe dair umutları yeşertmek için önemsiyorum ben emeğin gününü. Farklı bir dünyanın gelecekte tesis edilmesi umuduyla teşekkür ederim.

      Sil
  5. İşçi ve emekçilerin bayramı kutlu olsun, en kısa zamanda haklarını fazlasıyla almalarını diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Herkesin esit oldugu,hakkini sonuna kadar aldigi 1 Mayisa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah o güzel günler dünyaya gelir bir gün.

      Sil
  7. Adaletin bir gün geleceğine ve emeğin sömürülmeyeceğine olan inancım kalmadığı için hüzünşe okudum yazınızı.
    Umarım zaman beni yanıltır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok öyle umudu yitirmek, güneş doğuyorsa umut vardır. Ben inancımı doğan her güneş ile tazeliyorum her sabah. Teşekkürler..

      Sil
  8. bir gün sesin çıkıyor ondan da nereye olaşıyor o ses çıkıyor evet ama ulaşması gereken kulaklar kapanıyor o gün ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun bağırmaya devam, bir gün o kulaklar açılacak.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Emeğin, emekçinin bayramı kutlu olsun. Teşekkürler..

      Sil
  10. Ahmet'in durumunda olan o kadar cok insan var ki emek verip ay sonunu yine de zor getiren. Cok güzel 1 Mayıs'a yakışan mesaj dolu bir yazı ☺️

    YanıtlaSil
  11. tüm emekçilerimizin bayramı kutlu olsun

    YanıtlaSil
  12. betimlemeniz ve yazım tarzınızı çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim.

      Sil
  13. Geç de olsa 1 Mayıs kutlu olsun, harika bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Harika bir yazı ... Bir kere daha tüm emekçilerimizin bayramı kutlu olsun .

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel bir bayram yazısı olmuş. Ahmet 'in hikayesinin devamı olsa okurdum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim. Ahmet' ler hayatımızda, biziz, komşumuz,arkadaşımız, akrabamız. Devamı niye olmasın:))

      Sil
  16. 1 mayıs emekçi bayramına yakışır bir bayram yazısı olmuş gerçekten,yorumları da okudum dert anasının dedikleri de doğru,işçinin emekçinin hali perişan..umarım yakında bu gidişat düzelir diyelim,emekçi bayramınız kutlu olsun..👩‍🔧👩‍🏭🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudu yeşerttiğimiz ölçüde her şey değişecektir. Şu andaki durumun bir gün değişeceğine tüm kalbimle inanıyorum. Teşekkürler...

      Sil
  17. Emek verenin sadece 1 gün için hatırlanmayacağı günler de görülür umarım..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar